До батьків першокласників

/Files/images/4349.gifДля успішної адаптації першокласників дуже важливе ставлення дорослих (особливо батьків) до їх успіхів і, що важливіше, до їх невдач.

Батьки часто нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуються «хорошими намірами». Але якими б не були виправдання, роздратування, крики, з’ясування стосунків, покарання – все це додаткові стресові ситуації, постійний біль від непорозуміння та образи.

Охарактеризуємо кілька типових помилок батьків:

- негативна оцінка діяльності дитини. Не можна говорити: «Ти не вмієш малювати, будувати, читати і т.д.». В такому випадку дитина не може зберегти тягу до даного виду діяльності, втрачає віру в свої сили.

- не можна дозволяти, щоб негативна оцінка діяльності дитини розповсюджувалась на його особистість. Це блокує розвиток дитини і формує комплекс неповноцінності.

- після школи не потрібно поспішати садити дитину за уроки, їй необхідно 2-3 години відпочити. Найпродуктивніший час для уроків – з 15 до 16 години.

- неможливо підготувати всі уроки за один раз. Після 20 хв. занять потрібно 10-15 хв. перерви

- під час приготування уроків необхідний спокійний тон та підтримка («не хвилюйся», «давай з’ясуємо разом», «я тобі допоможу»).

- треба звертати увагу на те, щоб не обмежувати похвалу критикою («дев’ять», звичайно чудово, але без двох помилок це могла б бути «дванадцятка»).

- вимагати від своєї дитини не більше, ніж від себе самого. Дитина яка бачить своїх батьків за читанням, швидше сама почне читати, ніж дитина, батьки якої часто сидять перед телевізором.

- потрібно позитивно говорити про школу, вчителів та предмети.

Кiлькiсть переглядiв: 66

Коментарi