Смірнова Олена Вікторівна - 4-А кл.;
Тарикіна Ірина Володимирівна - 4-Б кл.; керівник МО;
Кальян Тетяна Миколаївна - 2-А кл.;
Полежаєва Наталія Василівна - 1-Б кл.;
Чебукіна Галина Володимирівна - 2-Б кл.;
Дубенко Наталія Володимирівна - 3 кл.;
Піун Наталія Вадимівна -1-А кл.


/Files/images/PB110885 - 1.jpg

Нехай наші діти пронесуть із собою крізь роки вогник,що його запалив перший вчитель

Школа – це дивна будівля. Тут усе перемішалося: дитинство та юність, романтика і реальне життя, наука і мистецтво, мрії і зрілість. У цьому будинку радість і сльози, що швидко висихають, зустрічі й розставання.Школа живе тривожним життям, і в ній, як у краплині води, відбуваються усі процеси, що проходять у суспільстві. Одне лише незмінно – пізнання нового і таїнство навчання. Люди, що прийшли сюди за покликом серця, ніколи не залишать цей вічно киплячий пристрастями будинок. Дві центральні фігури в цьому будинку: вчитель і учень. Перший відкриває дітям прості дива; а другий усотує всю мудрість життя.

Впровадження здоров’язберігаючих технологій

у початкових класах Нижньосірогозької ЗОШ І-ІІІ ст.

Освіта в наші дні пред’являє великі вимоги до здоров’я учнів. Тому актуальні здоров’язберігаючі технології у навчально - виховному процесі, при яких формується дбайливе ставлення до свого фізичного, психічного, духовного здоров’я. Ця проблема особливо важлива у початковій школі.

Виходячи з виконання пріоритетних завдань нашої школи, вчителі початкових класів впроваджують дані технології.

Основна мета цих технологій направлена на збереження, зміцнення, відтворення та передачу здоров'я майбутнім поколінням. Тому наші педагоги проводять свої уроки так, щоб вони були здоров’язберігаючими, здоров’яформуючими, здоров’язміцнюючими, спрямованими на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, навчання культури здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок.

Впровадження відбувається на основі таких типів як оздоровчі, навчання здоров’я та виховні.

Всі ці технології сприяють формуванню в учнів умінь і навичок здорового способу життя, допомагають корисно проводити дозвілля та активно відпочивати, навчають підтримувати особисту гігієну, правильно загартовувати організм, проводити профілактику захворювань, запобігати травматизму, дотримуватись правил техніки безпеки.

Вчителі 1-А,Б (Смірнова О.В., Тарикіна І.В.) свою роботу над формуванням і застосуванням здоров’язберігаючих технологій на уроках реалізують через використання фізкультхвилинок, оздоровчих пауз, релаксаційних пауз, пальчикової гімнастики, вправ для очей, дихальної гімнастики, казкотерапії. Разом з дітьми під музику виконують танцювальні рухи, віршовані вправи. Пальчикові ігри являють собою віршовані рядки, що ілюструються за допомогою ритмічних рухів пальців. Вони дають дітям велику радість, можливість відпочити, переключити свою увагу з одного виду діяльності на інший. Діти після таких вправ стають більш активними, у них з’являється інтерес до подальшого засвоєння знань.

Вони вміло застосовують різні тестові завдання з вибором відповіді, ігрові завдання на розвиток фантазії, розпізнавання і пошук помилок дозволяють уникнути одноманітності на уроці.

Широко використовують ігри та ігрові ситуації, які дозволяють зняти на уроці емоційну напругу, соціально адаптуватися в суспільстві. Заняття на свіжому повітрі також є корисними. Хороший ефект дають прогулянки, екскурсії, уроки під небом, які є ключовими у здоров’язбереженні. Це подорожі до джерел живої думки. Вони зміцнюють організм, нормалізують нервову систему, закріплюють пам’ять, уяву. На таких уроках учні бувають кореспондентами, захисниками природи, грибниками. Такі вправи розширюють кругозір дітей. Їх підбираю диференційовано, щоб створити ситуацію успіху для кожної дитини на уроці. Доброзичлива атмосфера на уроці, спокійна бесіда, увага до кожної відповіді, заохочення до самостійності, висловлення учнем своєї точки зору дають позитивний результат при вивченні предмета.

Під час ознайомлення з темою «Здоров’я і хвороби» у 1 класі на уроці застосовувалась технологія аромотерапія та народні засоби запобігання простудних захворювань.

Ефективними методами навчання на їхніх уроках з основ здоров’я є мозковий штурм, рольова гра, перегляд тематичних відеофільмів, робота в групах і парах.

У минулому навчальному році Смірнова О.В. за допомогою батьків зняли відеоролик «Робимо фізпаузу», матеріали подавались на конкурс фізкульхвилинок.

Головна цінність школи – учень, його інтереси, здоров´я і безпека. Тому, Піун Н. В. (2-А кл.) турбується про те, як зберегти здоров´я школярів, сформувати в них навички здорового способу життя, у цей напружений час техніки, негативної екології та шаленого темпу життя.

У своїй роботі, на кожному уроці вона відводить час на використання та впровадження здоров´язберігаючих технологій:

1. фізкультхвилинки;

2. дихальна гімнастика;

3. гімнастика для очей;

4. гімнастика для пальчиків рук;

5. вправи для правильної постави та запобігання сколіозу.

На виховних годинах та уроках досвідчений педагог прагне викликати бажання берегти своє здоров´я, зацікавлює до самостійного читання оповідань про дотримування правильного режиму харчування, відпочинку, про цілющі трави та їх властивості. Захоплює дітей до занять ритмічною гімнастикою. Розкриваючи глибинний зміст природознавства та оздоровлювальну силу природи, звертає увагу на лікувальний вплив рослин на здоров´я людини.

Вчитель Полєжаєва Н. В.( 2-Б кл.) особливу увагу приділяє урокам «Основи здоров´я». На уроках «Основ здоров´я». Головною метою її занять є формування компетентності збереження здоров´я учнів на основі засвоєння дітьми знань про здоров´я та безпеку, практичні навички, фізичні, психологічні, соціальний розвиток школярів до життя і здоров´я.

Свої уроки організовує вчителька в практичній, ігровій, індивідуальній та колективній формах діяльності учнів, що будується на взаємодії вчителя з учнями і учнів між собою.

Практичні роботи проводить вона в рольових іграх: «Будьмо знайомі!», «Сам собі лікар», «Помічники у домі», «Реклама і здоров´я». Це сприяє дітей більше берегти і зміцнювати своє здоров´я, здоров´я своїх близьких. Через практичні роботи, сюжетно – рольові ігри вчитель виховує, навчає, розвиває добробут, любов до праці, до створення власної сім´ї. Вчить дітей створювати проекти «Моя мета», «Корисні звички», «Здоров´я всьому голова». Прищеплює навички правил особистої безпеки.

На всіх етапах уроку Наталя Василівна використовує інтерактивні методи, які поєднує з традиційними для забезпечення «зони психологічного комфорту», а також для запобігання зниження уваги протягом уроку, недопущення зниження інтересу до навчального процесу.

ЇЇ учні полюбляють працювати у різних формах: «Робота в парах», «У малих групах», використовуючи прийоми «Коло ідей», «Акваріум», «Мікрофон», вправи «Своя опора», «Свої приклади», «Дружня порада».

Вдало поєднує міжпредметні зв´язки з навчальним матеріалом (фізична культура, природознавство, літературне читання). Тісно співпрацює з батьками - виховний захід «У здоровому тілі – здоровий дух».

З метою надання знань дітям про людський організм та його можливості, про здоровий спосіб життя, про збереження та відповідальне ставлення до власного здоров´я на уроках, виховних годинах вчитель Кальян Т.М. (3-А кл.) впроваджує такі здоров´язбережувальні технології:

- фізкультхвилинки;

- точковий масаж;

- гімнастику для очей;

- вправи, які запобігають виникненню скаліозу у дітей.

Через впровадження практичних вправ педагог закріплює з дітьми поняття про речі гігієни: рушник, гребінець, зубну щітку, носову хустку. Це виховує потребу піклуватися про власну гігієну та здоров´я. Заохочує до ведення здорового способу життя, бажання зберігати своє здоров´я під час розучування валеологічних вправ, складання пам´яток, правил. Третьокласникии полюбляють прогулянки на свіжому повітрі, гімнастичні вправи, рухливі ігри, творчі фізпаузи-ігри, екскурсії, навчаються елементам самомасажу, складають кросворди . Проводячи цікаві бесіди, поглиблює знання дітей про свій організм, правила загартування, режиму дня.

У новій програмі з курсу «Основи здоров´я» розширено мету предмета. В зв´язку з цим розширені і головні завдання предмета.

Тому під час формування в учнів знань про здоров´я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку учнів на уроках, Чебукіна Г.В. (3-Б кл.) навчила своїх учнів складати власні правила здорового способу життя, вимірювати пульс, визначати термін придатності та умов зберігання харчових продуктів, та їх маркуванням. Розучили вправи для підвищення працездатності і застосовують їх на інших уроках. Проводять зустрічі з шкільною медичною сестрою «Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом», «Моделювання поведінки під час епідемії грипу». На даний момент працюють над оформленням плакатів:

І група – «Ні алкоголю!»

ІІ група – «Профілактика вживання тютюну»

ІІІ група – «Вплив комп´ютерних ігор на психічне і фізичне здоров´я дітей»

Ще планують виконати проект «Здоровим бути модно!», в який ввійде створення малюнків, плакатів і виступи, зустрічі з батьками та лікарями.

З метою втілення оздоровчих технологій вч. Дубенко Н.В. (4 кл.) використовує на уроках: фізкультхвилинки, розвивальні паузи (фізкультпаузи), вправи для корекції зору (гімнастика для очей), гімнастику для пальців, кисті рук, для м’язів шиї, гімнастика для тулуба, вправи для ніг.

Починає навчання ранковими зустрічами та ранковою гімнастикою, яку проводить під музичний супровід або супроводжувати віршами. Це створює доброзичливу атмосферу, формує позитивний психологічний клімат навчання на весь день.

На уроці вона ставить проблемні запитання: Здоров´я – одне з джерел радості. Чому говорять, що здоров´я починається з родини? ;Чому ви радієте, коли здорові?; Що вам не приємно?; Що ви робите коли зголоднієте, коли занедужаєте?; Чому бездумно витрачати його не слід?.

Часто на уроках використовує тестові завдання. Тест «Так чи ні?», де учні самі роблять висновки. Гра «Позитивні та негативні звички». Подорожують в «Країну чистоти», «країну позитивних звичок», практичних занять. Навчаються відмовляти – говорити «Ні!». Як відмовити тим, хто пропонує тобі цигарки, алкоголь, наркотики?

Її учні вміють за допомогою навчального прийому «змінити тему розмови» (розповісти про нову гру, книгу, фільм), навести факти шкідливого впливу на організм того, що пропонують.

Наталя Володимирівна намагається поєднати перебування учнів на свіжому повітрі не тільки під час уроків основ здоров’я, а й під час уроків природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання, читання та української мови.

За підтримки батьків проводять конкурс на краще озеленення кімнати, дні здоров’я, спортивні змагання, турніри. Разом дбають про духовне, моральне та фізичне здоров’я учнів, тому з цією метою організовують екскурсії, походи, туристичні ігри.

Суть здоров’язберігаючих технологій, які застосовують у навчально-виховному процесі початкових класах постають в комплексній оцінці умов виховання і навчання, вони дозволяють зберігати наявний стан учнів, формувати більш високий рівень їхнього здоров'я, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку, проводити відповідні психолого-педагогічні, коригувальні заходи з метою забезпечення успішної навчальної діяльності. Налагоджена спільна робота вчителів, класних керівників з психологом та соціальним педагогом, медичною сестрою. Вони приймають участь у класних заходах, проводять групові та індивідуальні консультації з учнями й батьками , для педагогів проводять тренінги.

Систематично проводяться зустрічі з лікарями-спеціалістами. Тематика таких зустрічей різноманітна, всі вони направлені на збереження й розвиток психічного і соціального здоров’я школярів. Регулярно проводяться поглиблені медогляди, що дає можливість виявити і попередити захворювання на ранніх стадіях. Вся робота в школі направлена на формування психічного здоров’я, а саме: стійкість до стресів, інтелектуальну витривалість, позитивну самооцінку, готовність до саморозвитку і самореалізації.

Створення належного шкільного середовища у закладі– достатньо традиційний: це і виконання санітарно-гігієнічних норм, організація якісного харчування школярів, обладнання класів і рекреацій з урахуванням ідеї розвитку здоров’я дітей. Тобто весь простір школи працює на розвиток фізичного здоров’я дитини.

Всі ці здоров’язберігаючі технології сприяють формуванню в учнів умінь і навичок здорового способу життя, допомагають корисно проводити дозвілля та активно відпочивати, навчають підтримувати особисту гігієну, правильно загартовувати організм, проводити профілактику захворювань, запобігати травматизму, дотримуватись правил техніки безпеки.

Вчителі, володіючи сучасними педагогічними знаннями, працюють так, щоб навчання дітей не завдало шкоди здоров’ю. Бо від життєрадісності, бадьорості учнів залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили, бажання вчитися.

Напередодні великодніх свят протягом тижня (14-18.04) вчителями початкових класів було проведено Тиждень початкової школи. Протягом цих днів педагоги демонстрували свій методичний та професійний рівень компетентності на відкритих уроках та виховних заходах, святах. Вміло було залучено дітей до активної творчої співпраці, застосовано новітні форми і методи роботи, інформаційно-комунікативні технології. Реалізовано міжпредметні зв'язки. /Files/images/P4162681.JPG /Files/images/P4142607.JPG

Бесіда – тренінг

Тема. Безпека на дорозі - безпека життя.

Мета . Учити учнів розпізнавати основні частини дороги, дорожні знаки, сигнали світлофора,спонукати дітей до виконання правил безпечного переходу проїжджої частини дороги у місті чи селі.

Класні керівники: Піун Н.В., Кальян Т.М.

13.11.2015

/Files/images/Фото0608.jpg

Білі лінії – розмітка.

Нам покажуть чітко й швидко,

Де машині повертати,

Пішоходам зачекати.

А це зебра(знає кожний),

Переходити тут можна.

/Files/images/фото2.jpg

.Ось і ми ввели навіки

В школі правила безпеки.

Згадуючи інструктаж,

Застосуйте досвід наш.

Ми бажаєм щастя й долі,

Успіхів у рідній школі.

/Files/images/PB130166.JPG

Вистава «Осінь у лісі».

Мета: ознайомити учнів із життям звірів у лісі, з професією лісника та єгеря;

розвивати в учнів артистичні здібності.

/Files/images/IMG_20151209_121439.jpg

/Files/images/IMG_20151209_121343.jpg

Так живуть разом у лісі

Звірі, квіти і пташки,

І малесенькі комашки

Й хижі велетні вовки.

Ліс усіх годує смачно

І притулок всім дає,

І тому тут кожен вдячний

Й лісу користь надає.

Кiлькiсть переглядiв: 419

Коментарi

  • любовь

    2015-11-28 08:57:34

    интересненько......