Керівник МО - Дежкіна Олена Вікторівна,

Кишкань Юлія Валеріївна

Куракова Алла Анатоліївна

/Files/images/DSC_0657.JPG

Проблемна тема МО вчителів історії та правознавства
«Формування життєвих компетенцій на уроках історії та правознавства»
Основні напрямки роботи МО вчителів історії та правознавства:

- вивчення та аналіз основних нормативних документів у галузі освіти, навчальних програм, підручників, посібників, методичних рекомендацій, педагогічної періодичної преси;

- створення організаційних умов та надання практичної допомоги вчителям історії та правознавства для безперервного фахового вдосконалення, підвищення професійної компетентності та створення позитивного педагогічного іміджу;

- трансформування наукових ідей у практику діяльності учителів історії та правознавства;

- організація ефективної системи методичної роботи шляхом удосконалення діяльності мікроструктур методичного об’єднання, спрямованих на розвиток творчої індивідуальності вчителів історії та правознавства;

- залучення педагогів до експериментальної та науково-дослідної роботи у галузі впровадження нових освітніх методик і технологій навчання та виховання;

- проведення експертного оцінювання якості та результативності навчально-виховної роботи учителів історії та правознавства відповідно до державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів, планів, програм;

- організація методичного забезпечення підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання;

- організація заходів по роботі з талановитою учнівською молоддю;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи шляхом створення інформаційної мережі, каталогів, картотек, банків педагогічної інформації, випуск методичного вісника тощо.

ЗАВДАННЯ МО на 2019-2020 навчальний рік:

- забезпечити реалізацію вчителями змісту та вимог нового Закону України « Про освіту», Державного стандарту повної загальної середньої освіти, нових навчальних програм з історії та правознавства;

- забезпечити програмно-методичний супровід роботи вчителів історії та правознавства в 5, 6,7,8,9,10,11-их класах за Держстандартом повної загальної середньої освіти;

- впроваджувати діяльнісний підхід до навчання та виховання, ознайомитися з педагогічним досвідом побудови навчально-виховного процесу на основі діяльнісного підходу;

- організувати обмін кращим досвідом організації навчально-виховного процесу з історії та правознавства в межах МО шляхом взаємовідвідування уроків та позакласних заходів, презентацій досвіду на засіданнях МО тощо;

- підвищити рівень професійної компетентності педагогів шляхом участі у методичних заходах шкільного, районного та обласного рівнів

- продовжити роботу з обдарованими дітьми, розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької роботи;

Вітаємо переможців І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії та правознавства

/Files/images/20181024_114218.jpg

Участь в олімпіадах шкільного рівня 2019-2020 н.р.

№ п/п Предмет Кількість учасників по класах
4 5 6 7 8 9 10 11 Усього З них зайняли
І ІІ ІІІ Усього
1. Історія - 4 20 5 4 5 6 6 50 2 8 13 23
2. Правознавство - - - - - 2 - - 2 - 1 - 1

Вітаємо переможців І етапу !

Вагерич Поліна -5-А І місце «Історія»

Кулаков Євген, 5-А – І місце, «Історія»

Міщенко Артем, 5-А – ІІІ «Історія»

Савицький Данило, 5-А – ІІ місце «Історія»

Кишкань Єлизавета, 6-А – ІІ місце «Історія»

Лобанова Софія 6-А - ІІІ місце «Історія»

Гуменюк Анастасія, 6-Б - ІІ місце «Історія»

Прокопюк Олександр, 6-Б – ІІІ місце «Історія»

Величко Валентина, 8-А – ІІІ «Історія»

Кривіцька Юлія, 8-А - І місце «Історія»

Міщенко Ганна, 8-А – ІІ «Історія»

Сташко Валерія 8-А – І місце «Історія»

Гурчик Олена, 9 кл – ІІІ місце «Історія»

Овраменко Тетяна, 9 кл - ІІ місце «Історія»,

Перепросов Іван, 9 кл - І місце «Історія»

Альохіна Олена, 10 клас, І місце «Історія»

Дежкін Давид – ІІ місце «Історія»

Мелешко Олександр, 10 клас, - І місце «Історія»

Пилипець Єлизавета – І місце «Історія»

Спесівцев Микола – ІІ місце «Історія»

Шутак Ілона - ІІІ місце «Історія»

Курбанова Анастасія, 11 кл – ІІІ місце «Історія»,

Савченко Ерік, 11 кл – ІІ місце «Історія»

Харкевич Ізабелла, 11 кл – ІІІ місце «Історія»

Шкарупа Микита, 11 кл - ІІ місце «Історія»

Одним із основних завдань сучасної шкільної історичної освіти є формування предметних компетентностей учнів. Саме з таким підходом були складені завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії. Комплект завдань з олімпіади охоплював вивчений матеріал з різних розділів курсу історії відповідно до навчальної програми та тем, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади. Учасники олімпіади показали достатній і високий рівень навчальних досягнень. Учні 6-х класів добре впоралися із хронологічними задачами, завданнями по картосхемі. Ускладнення викликало завдання на аналіз ілюстративного матеріалу. Більшість учнів не дібрали аргументів до тез. Складним виявилося завдання на встановлення послідовності причинно-наслідкових зв’язків, творче завдання. Учні 8 класів в цілому справилися з тестовими завданнями, змогли визначити воєводства на території українських земель у складі Речі Посполитої, окрім того деякі вказали місце розташування кожного на картосхемі, хоча це і не передбачалося завданням, що свідчить про достатню сформованість навичок роботи з картографічним матеріалом. Більшість учнів виконали завдання на порівняння мореплавців з теми «Великі географічні відкриття». Багато помилок допущено у завданнях на встановлення хронологічної послідовності подій та під час визначення історичних постатей. Результат виконання завдань свідчить про необхідність звернути увагу на уроках на розвиток уміння складати характеристику історичної постаті та виконання завдань на встановлення хронологічної послідовності.

Учні 9-х класу володіють навичками роботи з ілюстративним матеріалом, у більшості можуть обґрунтувати власну думку при роботі з логічними послідовностями, орієнтуються у роботі з історичними постатями. Складнощі викликали тестові завдання на знання матеріалу минулого року, встановлення хронологічних послідовностей (події Наполеонівської доби). Слід відмітити неповність визначень понять. Учні добре оперують загальними поняттями, конкретизація викликає утруднення. Хороші знання продемонстрували під час роботи з афоризмами, але не впоралися із частиною завдань на визначення причин і наслідків вказаних подій.

Учні 10 класу володіють навичками виконання тестових завдань за зразком ЗНО. Проте, типові помилки при виконанні завдань всіма учасниками допущені були при: - складанні тез для заповнення порівняльної таблиці, не всі учні визначили практичну діяльність головних політичних організацій доби Першої світової війни, що діяли на території українських земель (ГУР,СВУ,ТУП); - при визначенні значення понять(наприклад «реваншизм», «депортація»)також були допущені неточності у визначенні; більшість учасників шкільного етапу олімпіади, не аргументували проблемні питання олімпіади, не визначили роль історичних персоналій у міжнародних відносинах.

Учні 11 класу найкраще впоралися із завданнями з історичними поняттями, на визначення послідовності подій Першої світової війни; тестами. Найважчим для них було творче завдання, у якому треба було проаналізувати історичний вислів, визначити причини Другої світової війни. Утруднення також викликало завдання на визначення історичного діяча та історичного періоду з порівнянням.

Тестові завдання олімпіади з правознавства передбачали знання всіх вивчених розділів програми до початку олімпіади та завдання на знання тексту Конституції України. Типовими помилками було невміння правильно оформляти відповіді, дати визначення понять. У завданнях були такі помилки: недостатнє знання правової термінології, замість визначення учні наводили приклади, майже не використовували нормативно-правову базу; відсутні навички використання порівняльних критеріїв. Найтиповішими помилками для завдань стало незнання тексту Конституції. Учні не розуміють структури використання закону в практиці; учні частково визначили сутність понять, але не змогли порівняти їх за самостійно розробленими критеріями. Юридична ситуація була розв’язана частково. Учасники змогли назвати нормативно-правові акти, що регулюють дані відносини, але надати відповідь, спираючись на документи, не змогли.

Кiлькiсть переглядiв: 1484

Коментарi

  • Алла

    2016-10-08 09:04:13

    Ще не читала...