• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

Роль шкільної бібліотеки у виховному просторі школи

Шкільна бібліотека є обов’язковим підрозділом загальноосвітнього навчального закладу, вона органічно поєднує завдання, що стоять в галузі освіти і бібліотечної справи, здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час.

Шкільна бібліотека складає і готує списки літератури на допомогу навчально-виховній роботі закладу, виконує довідкову, інформаційну роботу, популяризує бібліотечно-бібліографічні знання серед учнів, проводячи бесіди, організовуючи книжкові виставки, огляди, лекції, бібліотечні уроки, надаючи індивідуальні і групові консультації. Спільно з учителями та громадськими організаціями шкільна бібліотека проводить читацькі конференції, літературні та музичні вечори, диспути, ігри, в межах своєї компетенції бере участь у навчально-виховному процесі, науково-пошуковій та краєзнавчій роботі, пов’язаній з книгою, навчальним підручником та іншими формами інформації, координує та кооперує свою діяльність з бібліотеками інших навчальних закладів різних систем і відомств для спільних дій.

Бібліотека забезпечує потреби навчально-виховного процесу в усіх його ланках, надає систематичну, цілеспрямовану допомогу учням , виховує бажання розширювати обсяг знань, знайомить із різноманітними джерелами інформації, навчає розуміти їх, користуватися ними, виховує творчу особистість, створює умови для формування у молодого покоління гуманістичних, морально-етичних цінностей, засобами художнього слова , виховує патріотизм, любов до рідної мови, до народних традицій.

Бібліотека забезпечує потреби навчально-виховного процесу в усіх його ланках, надає систематичну, цілеспрямовану допомогу учням , виховує бажання розширювати обсяг знань, знайомить із різноманітними джерелами інформації, навчає розуміти їх, користуватися ними, виховує творчу особистість, створює умови для формування у молодого покоління гуманістичних, морально-етичних цінностей, засобами художнього слова , виховує патріотизм, любов до рідної мови, до народних традицій.

Доброчинність проявляється у заходах, які спрямовані на формування духовних, моральних цінностей в учнів. Разом з класними керівниками було проведено цикл заходів.

Слайд 14-15. В бібліотеці оформлені тематичні виставки та книжкові полиці. Які учні використовують як інформації до предметних тижнів, додаткових творчих завдань, джерела позакласних виховних заходів.

Також щорічно у вересні місяці проходить акція « Подаруй книжку шкільній бібліотеці».В результаті участі учнів в школі поповнився бібліотечний фонд дитячої та художньої літератури. Благодійна акція від батьків усіх класів щодо підписки на дитячі журнали для всіх вікових категорій (Клякса, Юний натураліст, Маленька фея, Смайлик тощо). В школі ця акція проходить другий рік і я моду зробити висновок, що учня школи цікавляться цими періодичними виданнями на перервах, група продовженого дня, літнє оздоровлення.

У 2014 році Україна відзначає 200 – річчя від дня народження Тараса Григоровича Шевченка – видатного українського поета, прозаїка, драматурга, художника, політичного і громадського діяча.

Шевченко виступає сьогодні духовним будівничим нашої держави .

Іменем Тараса Григоровича названо вулиці в багатьох містах,площі, театри, є багато пам’ятників , присвячених йому. Це людина з великої літери.

Щороку на початку березня в нашій школі проходить шевченківський тиждень. У ці дні учні читають поезії Кобзаря, виконують пісні на його вірші, розігрують українські п’єси, відвідують шкільну бібліотеку . Тут до їх уваги – добірка тематичної літератури « Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь віки».

У Нижньосірогозькій ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено літературно – музичну композицію « Слухайте голос безсмертний Тараса !». Бібліотекар Тетяна Іванівна разом з вчителем української мови та літератури Герасимовою Л.В. та учнями 6-9 класів розкрили сторінки біографії Шевченка. На святі лунали вірші та пісні Кобзаря. Закінчилось свято покладанням квітів .

У кімнаті народознавства було проведено родинне свято « Пишаємося славою твоєю, Кобзарю». Учні 5- А класу розповіли про творчість Великого Кобзаря, та про те, що дорога до Шевченка, до глибини його душі й творчості для кожного українця триває все життя.

Учні інсценували уривок з життя маленького Тараса, читали поезії Кобзаря, співали пісні.

До шевченківських днів бібліотекар школи Куца Т.І. та вчитель української мови та літератури Піщемуха Т.В. підготували і провели читацький марафон серед учнів 1-4 класів « Звучи над нашим рідним краєм, безсмертне слово Кобзаря». Для учнів була влаштована виставка творів Кобзаря , книжок про нього. Діти читали його поезію, уривки з творів.

У мультимедійному кабінеті відбувся круглий стіл на тему : « Внесок Тараса Шевченка в розвиток вітчизняної культури». Учні створили мультимедійні презентації, підготували реферати, обговорили , який внесок має творчість Кобзаря в розвиток української культури.

Разом з лідерами учнівського самоврядування шкільний бібліотекар підготувала інформаційні хвилини – розповіді « Сірогозщина шанує Кобзаря». Учні розкрили сторінки життя та творчості Т.Г.Шевченка. Учениця 10 – А класу Шокарева Дар’я чудово прочитала свій власний вірш присвячений народному генію. Підсумовуючи заходи, які пройшли в нашій школі, можна зазначити, що саме такі форми виховної роботи здатні зберегти світлий образ Великого Кобзаря у вічності. Тож нетлінна творчість геніального сина України буде жити подихом життя, биттям гарячого людського серця.

Я маю право жити на Землі!

/Files/images/kaleydoskopi/20191210_110637.jpgПравознавчий калейдоскоп був проведений у 8-А класі (кл Герасимова Л.В) з метою з’ясувати основні поняття знань про право, уміння користуватися ними в різних ситуаціях, нести відповідальність за свої вчинки. Під час проведення калейдоскопу діти познайомилися з декларацією прав дитини, як важливим документом. Цікавою була «Казкова вікторина», яку провела Куца Т.І (бібліотекар школи), де учні відповідали на питання та описували ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой, де визначили порушення прав дитини стосовно цього героя.

/Files/images/kaleydoskopi/20191210_104558.jpgЗ метою дослідження обізнаності прав дитини було проведено анкетування. Я маю право жити на Землі!

Правознавчий калейдоскоп був проведений у 8-А класі (кл Герасимова Л.В) з метою з’ясувати основні поняття знань про право, уміння користуватися ними в різних ситуаціях, нести відповідальність за свої вчинки. Під час проведення калейдоскопу діти познайомилися з декларацією прав дитини, як важливим документом. Цікавою була «Казкова вікторина», яку провела Куца Т.І (бібліотекар школи), де учні відповідали на питання та описували ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой, де визначили порушення прав дитини стосовно цього героя. З метою дослідження обізнаності прав дитини було проведено анкетування.

Кiлькiсть переглядiв: 2559

Коментарi